Friday, October 12, 2007

Nước giàu nhất thế giới có thể lo hết cho mọi công dân của họ?

Có nhiều người VN không thông thạo tình hình thực tế ở Mỹ, không cần và không muốn tìm hiểu những điều đó. Họ chỉ đơn thuần nhìn vào bề mặt và những lời nói chót lưỡi đầu môi của các chính trị gia Mỹ mà phán đoán. Họ tin vào lời nói của chính quyền Mỹ hơn là chính quyền VN vì họ thấy Mỹ giàu hơn, hào nhoáng hơn!

Chính quyền Mỹ rất rảnh và rất nhạy khi một vài người nào đó ở VN bị 'đàn áp' tiếng nói. Họ bận chú ý đến những chuyện xảy ra với công dân VN sống trên đất VN đến nỗi quên mất những người đang sống ngay trên đất Mỹ của họ!

Theo thống kê mới nhất, thành phố Los Angeles vẫn đang giữ ngôi vị 'thủ đô của người không nhà'. Thành phố này có hơn 40.000 người sống ở vỉa hè trên tổng số dân khoảng 4 triệu (nghĩa là 1/100 dân số!). Toàn county (đơn vị hành chính trên thành phố và dưới tiểu bang) Los Angeles có 73.000 người không nhà trên tổng số 10 triệu dân (1/136 dân số).

Trong số 73.000 người đó, 10.000 là thiếu niên, 24.505 là người mắc bệnh tâm thần, 8.453 là cựu chiến binh, và gần 7.200 người là nạn nhân của nạn bạo hành trong gia đình.

------------------------------------------------------------

LOS ANGELES (AFP) - Los Angeles remains the United States homeless capital with more than 40,000 people sleeping rough every night, official figures showed Thursday.

Photo

Figures released by the Los Angeles Homeless Services Authority (LAHSA) showed that there were 40,144 people living on the streets of the city out of a population of around four million.

Across the entire region of Los Angeles county, which has a population of around 10 million, there were 73,000 homeless, the LAHSA study found.

The last major survey of homelessness in the city two years ago found 88,000 homeless, although because of changes to the methods used to reach the totals, the two tallies are not comparable, the study said.

Nevertheless, Los Angeles remains the city with the United States' worst homeless problem, said LAHSA executive director Rebecca Isaacs.

"The situation is still extremely serious. Clearly, a great deal of work remains to be done to reduce end homelessness in our county," Isaacs said.

Of the 73,000 homeless, 10,000 were minors, 24,505 suffered from a mental illness, 8,453 were military veterans and nearly 7,200 were victims of domestic abuse.

No comments:

Post a Comment